2 anys de la guerra d’Ucraïna

RAC1 – Versió RAC1 - 22 de febr. 2024

Fa dos anys que Putin va anunciar l’inici d’una acció militar a Ucraïna: així començava la guerra. Dos anys després, el 18% del territori ucraïnès està ocupat per Rússia, més de 6,4 milions d’ucraïnesos han marxat del seu país i s’han convertit en refugiats, i les línies del front han canviat poc en els darrers mesos. Carme Claudín, investigadora sènior associada del CIDOB i experta en l’espai postsoviètic, participa en aquesta conversa amb experts per parlar del segon aniversari de la guerra. “No hi ha oposició que tingui l’eficàcia necessaria per forçar un canvi de règim a Rússia. I aquesta oposició o està a la presó o està a l’exili. No podem pensar que el que pugui fer trontollar el poder de Putin sigui un moviment de dins”, afirma Claudín, que afegeix que “per on passa relament el poder de Putin és a Ucraïna, per això hem de recolzar totalment els ucraïnesos. Els hem de donar totes les eines possibles - econòmiques, diplomàtiques i sobretot d’armament - perquè puguin, si no vèncer, almenys arribar amb una posició de força a una hipotètica taula de negociació”.

>>Accedir a la informació

Àudio